21 Eylül 2014 Pazar

Kitap Yorumum# 17 ALAYCI KUŞ - Suzanne COLLINS


Açlık Oyunları serisinin son kitabı Alaycı Kuş. Serinin diğer iki kitabının filmlerini izledikten sonra okuduğum 
için büyük heyecanlar duyarak okuyamamıştım.
Ancak nihayet bunda elimi biraz çabuk tutmayı başardım :) 
Ateşi Yakalamak kitabını okuyan ya da filmini izleyenler hatırlayacaktır, Katniss çeyrek asır oyunlarından kaçırılıyordu. Bu bölümde de kaçırılan Katniss direnişin yüzü oluyor. 
Eski yaşadıkları yer olan 12.mıntıka ise artık yok.

 12.mıntıka insanları ve direnişe destek verenler 13.mıntıkada yaşamaya başlarlar. 
Bunların içinde ailesi ve Gale' de vardır Peeta' ysa biten açlık oyunlarından sonra Capitol' ün elindedir,
 fakat inanılmaz bir değişimle

Direniş liderlerinin amacı Capitol' ü ele geçirmektir. Katniss ise başkan Snow' un peşindedir. 
Onu öldürmeden rahat edemeyeceğini düşünürken gerçekleşen her olayda yerine oturan taşlar herkesi şaşırtacak olaylara gebe olur.
Serinin bu kitabında diğerlerine nazaran Gale daha ön plandaydı.
Gerçi ben burada Gale ' den pek hoşlanmadığımı itiraf etmeliyim
Ayrıca serinin diğer kitapları çok daha başarılıydı bana sorarsanız. Ben kitapları filmlerden sonra okuduğum için hep beklentimden daha düşük bir performans bulduğumu düşündüm ama bu kitap bana göre gerçekten öyleydi
Ama elbette Açlık Oyunları ve Ateşi Yakalamak kitaplarını okuyunca serinin son kitabını okumadan olmazdı. Bakalım belki bu sefer filmini daha çok severim :)

Alaycı Kuş - Suzanne Collins
Çeviren - Sevinç S. Tezcan
Pegasus yayınları - 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...