23 Eylül 2014 Salı

Kitap Yorumum # 18 KÜRK MANTOLU MADONNA - Sabahattin ALİ


Son günlerde hangi kitap satış sitesine baksam hangi blogu incelesem Sabahattin Ali 'nin Kürk Mantolu Madonna' sı var.
Elbette çok bilinen bir kitap ama son zamanlar da neden bu kadar bahsedilir oldu anlayamadım. Kaçırdığım bir şey varsa aydınlatın lütfen.
Kitap görselinde gördüğünüz gibi elimdeki basım oldukça eski. YKY 'nın 1 basımına ait ve 1998 yılında basılmış. Aslında kitap ilk olarak 1943 yılında Remzi Kitabevinden çıkmış. 
Piyasada yeni basımları varken elimdeki bu kitap bir hazine misali benim için.
Kitabı ilk okuduğumda kaç yaşındaydım doğrusu hatırlamıyorum ama bir tahminle onbeş olabilir. 
Haliyle aradan geçen onca yıl ve yaş itibariyle kitabın içeriği hakkında hiç bir şey hatırlamıyorum. Dedim madem hatırlamıyorum yeniden okuyayım ve iyi ki de okumuşum.
Kitap ne mi anlatıyor? Nevi şahsına münhasır Raif beyin trajik öyküsünü anlatıyor. Raif bey Almanya' ya gidiyor ve en az kendisi kadar şahsına münhasır Maria Puder'le namı diğer Kürk Mantolu Madonna ile tanışıyor ve hikayeleri de başlıyor. 
Yalnızlıklar, ayrılılar  ve sırlarla dolu bir hikaye
Kitap, insanoğlunun kalabalıklar arasında nasıl ve ne kadar yalnız kalabileceğini hatırlatıyor.
Kitabı ikinci kez okumakla isabetli bir karar verdiğimi tekrar söylemek isterim. 
Eğer hala okumadıysanız yahut benim gibi yıllar önce okuduysanız, durduğu yerden alın üsttündeki tozu üfleyin ve başlayın sayfaları çevirmeye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...