19 Ekim 2014 Pazar

Kitap Yorumum# 36 UÇURTMA AVCISI - KHALED HOSSEINI


Uzun zamandır okumak istediğin yazarlardan biriydi Khaled HOSSEINI. 
Kitap paylaşımı yapan bir çok adreste karşılaşmış ancak bir türlü alıp okuyamamıştım. 
Sonunda ben de aldım ve kitaplığımda bekleyen onca kitaba ihanet ederek :(
 önceliği kendisine verdim.
Hikaye Afganistan da yaşanan monarşinin son yıllarında büyüyen iki çocuğun hüzünlü hikayesini anlatıyor. Çocuklardan biri, Emir köklü bir aileye mensup, diğeriyse Hasan yöre de pek sevilmeyen azınlıklardan olan Hazara ve evin yardımcısının oğlu.
Biri sahip, diğeriyse hizmetkar...
Emir ve babası Sovyet işgaliyle birlikte yaşadıkları topraklardan Amerika' ya arkalarında 
pek çok hikaye bırakarak kaçarlar.
Yeni bir ülkede başlayan yeni bir hayatla geçmişinden kurtulabilir mi insan ? 
Anıları canlı tutan, onların yaşandığı mekanlar mı yoksa yüreğimizde bıraktığı izler mi ?
Ve aslında ne kadar kurtulmaya çalışsak ta geçmiş öyle kolay kolay geçmiyor. Tüm haşmetiyle geleceğinizde kendine güzel bir koltuk bulup kuruluveriyor hiç sormadan.
İşte tüm bunların harmanlanıp anlatıldığı çok başarılı bir hikaye Uçurtma Avcısı.
Okurken bol bol hüzünlenip, bol bol gözyaşı döktüğüm bir hikaye... 
Beni çok etkiledi, sanıyorum ki siz de beğeneceksiniz. 
Tavsiyemdir kitap dostları, alın okuyun .
Uçurtma Avcısı - Khaled Hosseini

Everest yayınları - 42. baskı(mart 2014)
Çeviren - Püren ÖZGÖREN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...