22 Temmuz 2015 Çarşamba

Kişisel Direniş Kitabı - Enver Aysever (Yorum 82)

    Sıcaktan mıdır bilinmez, bir rehavet, bir miskinlik, bir tembellik üzerimde sormayın gitsin. Elime kitap alamıyordum kaç zamandır. Bayramda annem ve babam bizdeydi, dün döndüler. Baktım annem gaz pedalını köklemiş okuyor da okuyor. Ben koca ay elime kitap alamadım lakin hanımefendide bir hız bir hız ... Kıskandım valla yalan yok :) 
   Dün onlar gittikten sonra bir sıkıntı çöktü dört duvar arasında. 'kitaplarımla yeniden buluşma vaktidir' dedim kendime ve yeni aldığım Enver Aysever'in Kişisel Direniş Kitabı'nı aldım elime. Hepimizin, çoğu kez sebebini bilmeden sevdiği isimler vardır ya, Enver Aysever onlardan biridir benim için. Ben yazar kimliğiyle baya geç tanıştım esasen. Televizyon programlarını takip edenlerdendim, sonradan öğrendim yazar olduğunu. Doğrusu üzüldüm daha evvel tanışmadığıma. 
 Akşamüzeri başladım okumaya ve bitirene kadar bırakamadım. Bazı kitaplar vardır. Yazarları başarılıdır zaten, geniş kitleleri vardır onları seven. Ama bir kitap yazar ve o kitapla sizin yazarınız olur. Bu kitap da biraz öyle oldu benim için. Deneme türüne hep biraz mesafeli oldum, nedensiz. Bu durumu yıktığı için ayrı sevdim kitabı. İçeriğine gelirsek, bir çok konuya değinmiş yazar, güncel, siyasi, edebiyat vs. Kimi zaman gözlerim doldu okurken, güldüm de bir ara. 'hay ağzına sağlık' dediğim de oldu 'bu olmamış be Enver' dediğimde(yazar kırk yıllık arkadaşım olmaz yanlış anlaşılmasın lakin bazı yazarları dostum kabul ederim ben, samimiyetim ondandır)
   Kitabı bitirip sayfaları şöyle bir karıştırırken, pek çok cümlenin altını çizdiğimi fark ettim. Paylaşmak isterim bir kaçını;
        * ...Üslup kişiliktir, eğer kendini bulamıyorsa kişi, uzman olur, ünlü olur, zengin olur, yönetici olur, tacir olur, ama bir türlü 'kimse' olamaz.
        *... Sormak, tanışma cesaretidir. Kimi zaman bir insanla, bazen hakikatle ...
       *... tüm kitaplar okumak için değildir,bazısı dokunmak, sevmek içindir mesela. Kimi bakmak içindir uzaktan. Ara sıra buluşmak için ortaya çıkanı vardır. Bir de hep erteleneni... Zamanı gelmez. Sen gidersin buluşmaya, o gelmez.
   
   Okuyun bu kitabı, ısrarla tavsiye ediyorum.

Kişisel Direniş Kitabı - Enver Aysever
Doğan kitap - Mayıs 2015
264 sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...