18 Ağustos 2015 Salı

Kelebek - Henri Charriere / yorum


Kitap Adı : Kelebek 
Özgün adı : Papillon
Yazar: Henri Charriere
Yayınevi : E yayınları 
Sayfa sayısı : 565


Henüz okumadığım  kitap çok elbette, bunca kitabı okumak tek ömre sığmaz belki. Bilmediğim,  duymadığım kitapsa okumadığıma nazaran daha azdır. Tek tek incelerim kitapları,  kitapçılarda,  internet sitelerinde. Daha önce duymadığım bir kitaptan bahsedilince kötü hissederim kendimi, 'sende kendine kitapkolik mi diyorsun' diye kızarım bile sanki her kitabı duymak zorundaymışım gibi.  İşte Kelebek kitabı da bunlardan biri. Çevremde okumayan,  bilmeyen yokmuş neredeyse, filmi de varmış üstelik. Ben kuma mı gömmüşüm başımı da duymamışım,  görmemişim bilemedim.  Aslında bakarsanız hala haberdar olmayabilirdim kitaptan zira bu cehaletimi bilen canlarım  hediye ettiler doğum günümde.  En yakın zamanda filmini izlemeyi de görev edindim kendime. 
Kitaba gelirsek şayet nereden başlayayım,  nasıl anlatayım..Haksız yere cinayet suçlamasıyla kürek cezasına çarptırılan Kelebek ' in, bir an dinmeyen kurtuluş umudundan mı? Onun bu azmini gören gerek mahkumların gerekse sivil haklın yardım için delice uğraşlarından mı?  Bugün insan hakları diyerek sesi en yüksek çıkan ülkelerin nereden nereye geldiklerinden mi? 
Umutlu sanıyoruz kendimizi,  her şeyle, herkesle mücadele edecek gücümüz var sanıyoruz ya o iş pek öyle değilmiş aslında, ben de okuyunca anladım. Umut,  mücadele, hayallerin gerçekleşeceğine olan inanç -üstelik defalarca kaybetmişken- tam da böyle bir şey. 
Yaşadıklarını anlatan Henri Charriere 'nin bu kitabını muhakkak okuyun. 

                   Mutlu ve umutlu olmayı bilmek gerek..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...