23 Nisan 2015 Perşembe

Vadideki Zambak - Honore De Balzac (Yorum 76)


Dünya klasiklerinden önemli bir kitap Vadideki Zambak.
Güçlü betimlemelerin olduğu, yazarın duygu ve düşüncelerine yer verilmeyen, kişilerin psikolojilerini 
ve yaşadıkları çevreyi ayrıntılarıyla anlatan realist edebiyat türünde bir eser. Bu önemli eser için kötü ya da sıkıcı demeyeceğim 
elbette ancak klasik eser oluşu insanların 
gerçek fikirlerini söylemelerine de engel oluyor diye 
düşünüyorum. Zira betimlemelerin çok oluşu 
haliyle okuyucuyu yoruyor. 'heyecanla okudum' 
ya da 'elimden bırakamadım, sayfalar nasıl ilerledi anlamadım' gibi cümleler kuramıyor insan aksine oldukça ağır ilerliyor ve beyninizi yoruyor. Realist akım, 19.yy da aşırı romantizme tepki olarak ortaya çıkmış bir tür. Bu akımın önemli temsilcilerinden Balzac da 
kitabında imkansız bir aşkı konu alıyor ki bu biraz ilginç geldi bana. Yani daha çok realist bir anlayışla ancak romantizmin de izlerini taşıyan bir eser diyebilirim. 
Vadideki Zambak - Honore De Balzac
İskele Yayıncılık - 2014
Çeviri - Nurettin Bahar
286 sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...