28 Nisan 2015 Salı

Handan - Ayşe Kulin ( Yorum 77 )


Ayşe Kulin'i çok seven anneme 2014 Tüyap'ta imzalatıp hediye etmek istemiştim bu kitabı ama inanılmaz bir sıra vardı ve gözüm o sıraya girmeyi yememişti doğrusu :) ben başka bir kitap imzalattım anneme ve bu kitabı almak da ona düştü :) 
Neyse, böyle bir anısı vardı anlatmak istedim. 
Çıktığından beri çok merak ediyordum bu kitabı. 
Halide Edip'in Handan'ından da bahsettiğini duymuştum, sanırım bundan merakım daha çok artmıştı. 
Kitabı okumaya başladığımda yepyeni bir hikayeye 
başladığımı sandım ki aslında ilk elli sayfada bunu hissetmek çok normal. Sayfalar ilerledikçe tanıdık isimler çalındı kulağıma. Dedim yazar bu isimlere takıntılı heralde. 
Kitaba adını veren kadının da ismini düşününce 'noluyor burada' demedim değil :) 
Kızımız Handan meğer Gizli Anların Yolcusu 'ndaki Handan'mış.
Açık söyleyeyim bunu ilk fark ettiğimde hayal kırıklığına uğradım. Aynı hikayeyi dördüncü bir kitapta okumayı istemedim çünkü. Ayşe Kulin'in 'bu hikayeyle var bir alıp veremediği' diye bile düşündüm. 
Fakat sayfalarda ilerledikçe düşüncelerim dağılıverdi. 
Başlarda Handan'ın hikayesi okuyorsunuz, hayat mücadelesini, hayal kırıklıklarını, almak zorunda kaldığı sorumluluklarını. Yaşadıklarını Halide Edip'in Handan'ıyla  paylaşırken hem kendisiyle yüzleşiyor hem de Handan'lar arasındaki aynılıkları ve farklılıkları çıkarıyor ortaya. Hikaye daha sonra hepimizin bildiği Gezi olaylarını anlatıyor. 
Ayşe Kulin Gezi olayları olmasaydı bu kitabı yazar mıydı bilmiyorum, ama bir ara hayal kırıklığı yaşadığım bu kitabı okuduğum için çok mutlu oldum diyebilirim. 
Çünkü bir yazarın parçası olduğu toplumun yaşadıklarını kaleme almasını çok ama çok anlamlı buluyorum. 
Güzel bir kitaptı, mutlaka okuyun diyorum. 
Bu arada, kapak görseline bayıldığımı da söylemeden geçmeyeyim.
Handan - Ayşe Kulin
Everest Yayınları - Ekim 2014
271 sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...