5 Aralık 2014 Cuma

Kitap Yorumum# 50 ANA KARARGAH İSTANBUL - ŞEVKET DEVRİM


Polisiye bir romanı, gerçek bir polisten okumamıştım daha önce.
Kurgu, yaptığınız işle ilgili değil elbette ancak şöyle de bir gerçek var ki,
okuduğum çok sayıda polisiye romanda yer almayan detaylar vardı bu kitabın içinde.
Ana Karargah İstanbul kitabı,
Türkiye'de de çok ses getiren hadiselerden bir tanesi, din adamlarının ölümüyle başlayıp,
çok tartışılan illiminatiye doğru yol alıyor.
Aynı zamanda, renkli ekranların insanları etkilemede ne kadar önemli olduğu
konusunda da sağlam mesajlar veriyor.
Akıcı ve sürükleyici bir anlatım var.
Özellikle baş karakter komiser Timur'un olayı çözdüğü sahneler oldukça heyecanlı ilerledi.
Polisiye severler için bildik bir duygu vardır;
katili tahmin etmek ister ve kitabın sonunda 'bak gördün mü yine bildim' demeyi severler.
Lakin sanıyorum hakikat biraz daha farklı çünkü şaşırmış olmak
daha tatmin edici gibi.
Ben de başta tahmin ettiğimi düşünüp, bir sevinç edasıyla 'heheyt, benden kaçar mı?' dedim
ama kaçıyormuş demek ki :)
bildiğiniz ters köşe oldum valla.
Söylemeden geçmek istemedim; kitap bana Dan Brown' un Da Vinci Şifresi' ni
anımsattı, polisiye hali elbette.
Okuyun, tavsiyemdir.
Ana Karargah İstanbul - Şevket Devrim
Karayel Yayınları - Mayıs 2014
382 sayfa






2 yorum:

  1. Merhaba
    Bazı romanları o işi yapan insanlardan okumak gerçekten çok farklı bir hal alıyor. Tess Gerritsen'dan tıbbi gerilim okumak yada Isaac Asimov ve Carl Sagan dan bilim kurgu romanları okumak çok farklı oluyor. Bu insanlar kendi mesleklerinde olan en ince ayrıtıyı ve işin içindeki her düşünceyi bildikleri için bunu çok iyi yansıyorlar. Kitap ilgimi çekti listeme attım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Epichan,
      haklısınız, beğeneceğinizi umarım.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...