28 Kasım 2014 Cuma

Kitap Yorumum# 48 ALDATMAK - AHMET ALTAN




Ahmet Altan için, 'ondan sonra çok az insan kadını, aşkı, insanı onun gibi yazabildi' denir.
Doğru mudur diye sordum kendime yani bana da hissettirdi mi bu duyguları?
Hayır...
 En azından okuduğum tek kitabı olan Aldatmak kitabı için 'hayır' diyebilirim.
Yazarı bilenler, kitabını okuyanlar tarzını da bilir elbet.
Müstehcen romanların yazarıdır Ahmet Altan.
Toplatılan hatta üzülerek söylüyorum yakılan kitabı bile vardır.
Bununla birlikte aynı yazar Yunus Nadi Roman ödülüne de layık görülmüştür.
Doğrusu beni ilgilendiren aldığı ödülden ziyade kadını, aşkı, insanı 
anlatan az sayıda yazarın içinde görülmesi.
Evet kadınları anlatıyor, evet aşkı da insanı da anlatıyor.
Lakin insan deyince akla yalnızca aşk mı geliyor?
Ya da aşk deyince sadece kadın mı?
Kadın demek cinsellik demek mi?
Bana anlatsa ya, bütün gün işte çalışıp sonra bir de
evde çalışan kadını!
Ya da kocasından dayak yiyen kadının duygularını yazsa mesela!
Hor görülen, yok sayılan, köle yerine konan kadının duygularını yazmayan
 bir yazar benim için kadını iyi yazmış sayılmaz. 
( diğer kitaplarında da bu konulara değinmediyse )
Kitaba gelirsek,
sanki baş karakter Aydan'ın gözünden anlatılmış hikaye.
Sanki diyorum çünkü aslında hiç de Aydan'ın gözünden anlatılmamış.
Kocasını aldatan aile ve mevki sahibi bir kadın Aydan.
E kocasını aldattığı için de ister istemez kocasını ve yatak arkadaşını kıyaslıyor devamlı.
Ancak kıyaslama kadınsal içgüdülerden ziyade erkek dürtüleriyle kaleme alınmış.
Mesela bir erkeğin başka bir erkekle kıyaslandığında, o üstün gelme halini, 
hazzını çok açık hissedebiliyorsunuz.
Ya da Aydan'ın yatak arkadaşını kaybettiğinde yaşadığı duygusal çöküşlerin
ve kadının anlatılması hali, daha çok bir erkeğin kadını görme şekliydi bana göre.
Yani elbette kitabı beğenmek zorunda değilim, kimse de değil. 
Ama bir yazar için bu kadar övgü dolu sözler sarf edilirken, benim aksini düşünüyor 
olmam düşündürücü değil mi?
Yani uzun lafın kısası diyorum ki; problem anlatım mı yoksa algılama mı?
Aldatmak- Ahmet ALTAN
Can Yayınları - 3.baskı Ekim 2002 ( 1.baskı-Eylül 2002 )






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...